فتوبیومدولاسیون ممکن است بهبود آسیب های پوستی ناشی از پرتو درمانی را تسریع بخشد

فتوبیومدولاسیون ممکن است بهبود آسیب های پوستی ناشی از پرتو درمانی را تسریع بخشد

فتوبیومدولاسیون ممکن است بهبود آسیب های پوستی ناشی از پرتو درمانی را تسریع بخشد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

این تحقیق نشان داد که فتوبیومدولاسیون تراپی نوعی نوردرمانی با دوز کم شدت آسیب پوستی ناشی از رادیونکروز (تجزیه بافت بدن پس از پرتودرمانی) را کاهش می‌دهد، التهاب را کاهش می‌دهد، جریان خون را بهبود می‌بخشد و به بهبودی سریع‌تر زخم‌ها تا ۱۹ روز کمک می‌کند.این یافته ها که در ۲۸ دسامبر در Photonics منتشر شد، به دنبال گزارش های قبلی در مورد اثربخشی نور درمانی در بهبود زخم های سوختگی و تسکین درد ناشی از موکوزیت دهان ناشی از پرتودرمانی و شیمی درمانی است. این تحقیق توسط دکتر رودریگو موسکا، عضو موسسه تحقیقات هسته‌ای و انرژی (IPEN) و دانشگاه فدرال ریودوژانیرو، در برزیل انجام شد. کارلوس زیتونی، دکترا، استاد IPEN و دانشگاه فدرال ریودوژانیرو، نویسنده ارشد است.براکی تراپی شکلی از پرتودرمانی است که در آن منبع پرتودرمانی در بافت سرطانی کاشته می شود و بافت های سالم اطراف را در معرض دوزهای کمتری از پرتودرمانی قرار می دهد. اگرچه براکی تراپی دقت و ایمنی مراقبت از سرطان را بهبود بخشیده است، آسیب پوست هنوز یک عارضه جانبی ناگوار است.

مشابه زخم های سوختگی، رادیونکروز ممکن است باعث التهاب و زخم شود و جریان خون را مختل کند. درمان‌های کنونی برای مدیریت رادیونکروز شامل مراقبت‌های معمول زخم، داروهای ضد درد و در برخی موارد جراحی است. ………………………………………………………………………………………………………………….مطالعه جدید که در یک مدل حیوانی تکمیل شد، اثربخشی نور LED قرمز نزدیک و مادون قرمز را در بهبود بهبود آسیب های پوستی در طول پرتودرمانی بررسی کرد.

بدون فوتوبیومدولاسیون، زخم ها به طور متوسط ۶۱ روز طول می کشد تا بهبود یابد. با استفاده از نور درمانی نزدیک مادون قرمز، بهبودی به طور متوسط در ۴۹ روز اتفاق افتاد. درمان با نور قرمز سریعترین اتفاق افتاد، به طور متوسط ۴۲ روز. مسکا گفت: برای بیش از ۴۰ سال، فتوبیومدولاسیون برای تسریع بهبود زخم‌های حاد و مزمن شناخته شده است و فرآیندهای سلولی را تحریک می‌کند که التهاب، سیگنال‌دهی درد و بازسازی و ترمیم بافت را کنترل می‌کند.

آرانی می افزاید: تحقیقات نشان می دهد که اثرات تعدیل نوری به سلول های توموراحتمالاً به دلیل اختلال در سیگنال های متابولیک و تنظیمی آنها گسترش نمی یابند.


 لینک خبر : https://www.news-medical.net

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


ویدیوهای اخیر


پروژه های ما
ثبت کیس درمانی شما